C'est tout moche, mais c'est pas grave. Le beau site est par ici.

Ressources

Quake3 WebRCON :
Web RCON interface

Pickup script :
Addme, IRC Pickup script for eggdrops

Levelshots :
Toutes les principales maps à Q3

Logos de boots Win2K :
Modifier le logo de démarrage sur Windows 2000

Bots en RA3 :
Comment jouer en RA3 contre Anarki et sa bande

Qoach :
Quake Coaching Tool, very kewl proggie :P

Numeris 128k :
Comment se connecter en 128k. A vous le ping.

Map ospdm1 :
Guide des tricks et jumps sur New Edge (ospdm1).

IRC News :
Super l33t script IRC qui lit les news et envoie des mails.

Bunny-Hopping :
Le guide pour les nuls.

d3xf1 :
Guide des trick-jumps sur cette map CPM.

Config Q3 :
Alias et .cfg pour Quake3, le guide.

Boot Logos :
Des images animées au boot de l'ordinateur.

Le Clanwar Script :
CGI (Perl) script pour rapports de matchs et stats.

La Mail FAQ :
Les questions les plus souvent reçues

Les commandes Q3A :
L'intégralité des commandes et variables, en français

Models Q3A :
Quelques models Q3A (au moins ceux que je trouve jolis)

Les power up dans Q3A :
Chaque map, chaque power up et son temps de respawn. Contrôle du quad !

Strange Util
Manuel du petit freeware magique pour intégrer des sons .MP3 dans vos démos

Circle Jump
Tourner pour sauter plus loin

Alias dans UT
Votre config au poil avec quelques alias, pour Unreal Tournament

Strafe Jump
La petite astuce pour aller beaucoup plus vite

Crate DM
Le jeu le plus addictif du moment après la Dame de Pique

Battleground
Tout sur LE mod prévu pour les matchs de clans

Double Jump
Le double saut, ou comment tirer parti d'un bug de Quake2.

Q3A et internet :
Quelques trucs pour optimiser la connection

7md2q :
La map q2dm7 inversée (et quelques peu remaniée) par Cyco.

Aliases Q2 :
Alias et cfg, les secrets dévoilés. Un must.

ps2rate
Utilitaire pour souris PS2 donnant plus de fluidité

Movie :
Le premier film d'Ozh : le BoomBoom Tutorial

q2dmflags :
Freeware pour comprendre et utiliser le dmflags

Interview volée :
Immortal et Makaveli sur la tactique et le son dans la q2dm1.

Guide du débutant
Les baaaases : bots, multiplayer, connection sur internet, models.

Irc :
Guide du débutant pour trouver #sarl

Modem
Optimiser sa connection avec un petit modem

Thresh's config
Le fichier de config de Thresh, vous savez, le gars pas mauvais...

Programmation de Mod :
Description des .c et .h de la source

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Unreal Tournament and your own config :
first steps

(version.française

Here are some 'aliases' for Unreal Tournament. Aliases in UT are less powerful and allow less tricks than in Quake2. However, it is possible to make some nifty improvements. And, anyway, what is really important ? The uses of the alias itself, or its creation ? (programmer thoughts :)

Page 2 : the Aliases

Technical Notes (read this once)

Simple binds (move, fire, jump..) can be done within Unreal Tournament's interface using the menu Options / Preferences / Controls (pic.1)
You can also use the Advanced Options (Options / Advanced Options / Advanced / Raw Key Bindings as shown in pic.2).

Complex binds (several commands assigned to just one keystroke, or "alias") can also be created inside the Game, using Options / Advanced Options / Advanced / Key Aliases (pic. 3)

Important point #1 :
Every modification you make will be written in the file User.ini in the System directory (e.g. C:/UTdemo/System). My advice is that you create a backup of this file, since there is no "Undo modifications" feature provided. Don't overwrite a complex alias if you have no backup copy.

Important point #2 :
The "Reset to Defaults" button you may see in the interface simply overwrites the content of User.ini with DefUSer.ini.
When your personal config user.ini is more or less something you are used to, my second piece of advice is that you delete DefUser.ini, copy User.ini and rename it to DefUser.ini. By doing so, you will be able to reset your config to *your* default.

Fig 1
(pic. 1)

Fig 2
(pic. 2)

Fig 3
(pic. 3)

How to write an alias

I find it easier to edit User.ini than to use the graphic interface.

If you still want to use the graphic interface, here is how it works :
- bind a key to the alias NameOfYourAlias using the menu Options / Preferences / Controls (pic 1) or the Advanced Options (pic 2)
- then define your alias, i.e. define its name (Alias) and what it does (Command) (pic 4)

If you feel more like editing your User.ini, most of what you'll modify belongs to the [Engine.Input] section, that contains the alias definitions, then key binds.

Aliases[number]=(Command=" <what it does> ",Alias= <NameOfYourAlias> )
<Key>=NameOfYourAlias

For example :
Aliases[22]=(Command="Say I am the best ! | Taunt Victory1",Alias=SoGood)
Space=SoGood

When Space is hit, your player says "I am the best" and shows he means it :-)

NB : you can only create aliases numbered from 0 to 39, no more.

NB : read the file User.ini, as all keys available for bindings are mentioned. However, UT doesn't seem to recognize Right Control and Left Control, although these are mentioned in the file (as RCtrl and LCtrl). Same problem with LShift and RShift.

Fig 4
(pic.4)

Now, page 2 : the Aliases !

 

..oO°Oo..

Please read the announcement. I'm not playing UT any longer, so please dont ask for anything.